استاندار مازندران:

راه اندازی ۲۲۱ واحد راکد اقتصادی در مازندران/ رسانه‌ها گفتمان «مازندران قوی» را ایجاد کنند 

«حسینی پور» با اشاره به قدرت رسانه‌ها در تعالی بخشیدن استان مازندران، گفت: ایجاد گفتمان غالب مازندران قوی که شعار دولت است باید رسانه‌ها ایجاد کنند.  
کد خبر: ۶۴۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ - 10January 2024

راه اندازی ۲۲۱ واحد راکد اقتصادی در مازندران/ رسانه‌ها گفتمان غالب «مازندران قوی» را ایجاد کنند «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران در حاشیه اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» که در روستای لاریم شهرستان ساری برگزار شد، در گفت‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران، با اشاره به اینکه فعال سازی حمل و نقل دریایی و خرید کشتی‌های باری را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ فروند کشتی را به شرکت صدرا سفارش دادیم که برای استان مازندران بسازد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار شرکت کشتیرانی مازندران اقدام به این کار کرده و ما تاکنون وابسته به استان گیلان بودیم، گفت: امروز شرکت کشترانی خزر مازندران در بندر امیرآباد مستقر شد و فعالیت‌های دریایی در حال توسعه  است.

این مسئول با بیان اینکه ترکیبی از دریا، ریل، جاده و کارگوی هوایی به عنوان پیش نیاز فعالیت‌های تجاری مازندران اقدام شد و در حال حاضر از همه این مزیت‌ها برخورداریم، گفت: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی استان اثرگذار باشیم اولین فاینانس با دولت چین در دولت مردمی در استان مازندران انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در مراودات تجاری استان بحث تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران را دنبال کردیم و با یک عملیات وسیع دیپلماسی در حوزه مجلس و همچنین حوزه‌های دیگر توانستیم منطقه آزاد تجاری مازندران را ثبت کنیم. موانع زیادی وجود داشت که همه آن را با مذاکرات حل کردیم و در آخرین مرحله نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که ۱۵ نفر از اعضای اصلی حضور داشتند، با رأی قاطع مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

وی گفت: در حال حاضر یک بستری برای فعالین اقتصادی مازندران و کشور‌های همسایه باز شد و شرکت‌ها می‌توانند در منطقه آزاد مازندران به مدت ۲۰ سال از معافیت گمرکی برخوردار شوند و علی‌رغم امتیازات دیگر مهمترین مشوق برای تجارت روان خواهد بود و هدف ما این است در سه نقطه منطقه آزاد مازندران با سه کاربری حداکثر استفاده از منطقه آزاد را داشته باشیم.

حسینی پور با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال جاری به ۴۴/۶ درصد رسیده است که  ۴/۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری است. گفت: همچنین نرخ تورم در آذر سال جاری به ۴۳/۱ درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری مازندران در سال جاری ۵/۱ دهم درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه جذب یک و نیم میلیون دلار سرمایه گذار خارجی، صدور ۹ مجور سرمایه گذاری خارجی با ۱۵۰ هزار میلیون دلار را در استان مازندران هدفگذاری کردیم که تحقق یافت، افزود: صادرات محصولات دانش بنیان استان به پنج میلیون دلار و انعقاد تفاهم نامه با ۱۰ دانشگاه استان در حوزه دانش بنیان انجام شد با توجه به اینکه بیشترین نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده هستند و ۱۰ مرکز رشد در دو سال اخیر در استان شکل گرفت.

حسینی پور در ادامه با بیان اینکه در بخش صادرات رشد چشمگیری داشتیم، کسب رتبه سوم شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری و کسب رتبه دوم در شفافیت و سلامت اداری را از موفقیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: ۲۲۱ واحد راکد اقتصادی در مازندران راه اندازی شد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه عمرانی با انجام ساخت و ساز پل‌های نیمه کاره و جاده‌های روستایی و آسفالت روستایی و آب شرب روستا‌ها یک جهادی در حوزه سازندگی در مناطق روستایی انجام شد و ۵۰۰ روستای طرح توانمند سازی اقتصاد روستا را به عنوان بزرگترین تحول دانست و گفت: در این طرح کشاورزی صنعتی، گردشگردی صنعتی و افزایش بومگردی مد نظر است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری زیرساخت‌ها باید درست شود، ادامه داد: بزرگترین پروژه طرح سلامت در رامسر بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

این مسئول به ظرفیت‌های پزشکی سه دانشگاه پزشکی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ظرفیت عظیمی از نظر تربیت پزشک و پرستاران داریم که باید در صنعت توریست از آن استفاده کنیم.

حسینی پور با اشاره به توسعه شبکه حمل و نقل گفت: بزرگترین پروژه مازندران که دولت اهتمام خاصی برای آن گذاشت، آزاد راه تهران شمال است که نقش موثری در فعال شدن کریدور شمال جنوب دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بزرگترین شبکه دریایی در استان مازندران در دست مطاله است، اذعان داشت: چندین شرکت مهم روی آزادراه ساحلی مازندران که ترکیبی از مسیر جاده‌ای و ریلی و زیباترین جاده کشور در حال مطالعه است و برای این پروژه سرمایه گذار خارجی داریم که آماده سرمایه گذاری است که برای رفع ترافیک نیازمند این پروژه ساحلی هستیم.

وی پروژه متروی تهران به شمال را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: در حوزه صنعت مادر در استان مازندران متناسب با زیست بوم استان نیازمند صنایع مادر هستیم و مطالبات مردم را پیگیری خواهیم کرد.

حسینی پور با بیان اینکه در موضوع فعالیت‌های کشاورزی استان مازندران راهبرد اصلی ما الگوی کشور هلند است، افزود: مهمترین بحث ما مردمی سازی اقتصاد است و دولت باید میدان را در اختیار مردم بگذارد.

حسینی پور با اشاره به قدرت رسانه‌ها در تعالی بخشیدن استان، گفت: ایجاد گفتمان غالب مازندران قوی که شعار دولت است باید رسانه‌ها ایجاد کنند.  

وی تنها عامل عقب ماندگی استان را اختلافات دانست و خاطرنشان کرد: این اختلافات باید بساط خود را از استان جمع کند و همه تإثیر گذاران و شخصیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال این باشند که تعامل ایجاد کنند.

حسینی پور اذعان داشت: حضور بالای ۷۰۰ نفر مازندرانی در کشور را بزرگترین ظرفیت دانست و بیان کرد: فعالین رسانه با گفتمان سازی این آسیب را برطرف کنند تا مازندران بزرگ با اهداف و موقعیت‌های بزرگ به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

اولین جام رسانه‌ای امید مازندران در قالب # پیشرفت ایران، # پیشرفت مازندران، #اخبار امیدآفرینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار